http://profitshare.ro/l/1606015

Elefant

Elefant.ro

marți, 30 august 2011

Despre uraganul Irene

Cand aud de dezastre naturale, imi vin in minte tot felul de imagini din Vechiul Testament.


In primul rand, ma gandesc la potop si la cele mai cutremuratoare cuvinte din Sfanta Scriptura si totodata din istoria omenirii:
"5.Văzând însă Domnul Dumnezeu că răutatea oamenilor s-a mărit pe pământ şi că toate cugetele şi dorinţele inimii lor sunt îndreptate la rău în toate zilele,
6.I-a părut rău şi s-a căit Dumnezeu că a făcut pe om pe pământ.
7.Şi a zis Domnul: "Pierde-voi de pe faţa pământului pe omul pe care l-am făcut! De la om până la dobitoc şi de la târâtoare până la păsările cerului, tot voi pierde, căci Îmi pare rău că le-am făcut"." (Facere 6,5-7)
O interpretare alegorica din iudaism spune ca Dumnezeu a plans timp de 7 zile soarta omului inainte de dezlantuirea potopului.


Apoi imi vine in minte distrugerea Sodomei din Facere capitolul 19, si cuvintele adresate de doi straini lui Lot:
"12.Apoi au zis cei doi Oameni către Lot: "Ai tu pe cineva din ai tăi aici? De ai fii, sau fiice, sau gineri, sau pe oricine altul în cetate, scoate-i din locul acesta,
13.Că Noi avem să pierdem locul acesta, pentru că strigarea împotriva lor s-a suit înaintea Domnului şi Domnul Ne-a trimis să-l pierdem"."




Urmeaza apoi plagile aplicate Egiptului si multe altele, pana in epoca Noului Testament, cand Iisus Hristos a murit pe cruce si "catapeteasma templului s-a sfâşiat în două de sus până jos, şi pământul s-a cutremurat şi pietrele s-au despicat;"(Matei 27,51)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu